2019. május 22., szerda

Négy év után ismét a kedvencem nyerte az Eurovíziót


Pár nappal az Euróvízió döntője után azt tudom mondani, hogy leülepedtek bennem a dolgok. Amivel kezdeni szeretném, az az, hogy négy év után először ismét a kedvencem nyert. Emlékszem, mennyire örültem 2015-ben, amikor rájöttem, hogy nemcsak nekem, hanem a fogadóirodáknak is a Heroes volt a favoritja, majd be is váltotta a hozzáfűzött reményeket. Azóta viszont nem volt szerencsém: 2016-ban, 2017-ben és 2018-ban sem szerettem egy kicsit sem a győztes dalokat, így már el is felejtettem, milyen, amikor nem így van. Bevallom, elsírtam magam, mikor meglett a végső eredmény: annyira boldog voltam, és közben a szomorúságom is felszínre tört, hogy Joci kiesett, az érzelmek kavalkádjában pedig muszáj volt kisírnom magam. Nem egyszer jutott eszembe a döntő során, hogy nincs itt a „mi fiúnk”… A pontozásnál is annyiszor nyílalt belém a felismerés, hogy most először, amióta követem a versenyt, nem áll módomban izgulni, hány pontot kap Magyarország. Joci végül 28. helyen végzett, tehát nem múlott sokon a döntő. IDE kattintva elolvashatjátok a részletes eredményét.
Szörnyen örültem Svájc negyedik helyének is: maga az ország és Luca is megérdemelték. Bár Bilal csak 14. helyen végzett, de mivel vokál terén nem ez volt a legjobb előadása, így azért valamelyest meg tudom érteni. Norvégia ötödik helyezése miatt is boldog voltam, viszont azon meglepődtem, hogy megnyerték a közönségszavazást. De hát ebből is látszik, hogy nem csak én imádom ezt a dalt.
Izrael egyébként remek showt csinált: szerettem az Eurovíziós mix videókat, a korábbi versenyzőik beugrását egy-egy kis betétre, valamint azt, amikor győztesek és második helyezettek egymás dalait dolgozták át. A Fuegonak azóta rendszeresen hallgatom ezt a verzióját:


Tehát összességében nagyon örültem, meg nagyon szomorú is voltam a végeredmény miatt. De hát nem születhet egyikünk számára sem tökéletes eredmény, de ha van minek örülni, annak örüljünk. Jövőre pedig térjünk vissza a döntőbe egy nagyon ütős dallal!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése