2019. május 17., péntek

Eurovízió 2019 - Második elődöntő: Svájc vitte nálam az estét



A keddi sokkoló eredmény után előre féltem, hogy a szerintem sokkal erősebb elődöntőben kik véreznek majd el. De azt kell mondanom, azonkívül, hogy Dániát kicseréltem volna Romániával, teljesen rendben vagyok a továbbjutókkal. Előre fel voltam készülve, hogy a kedvenceim közül Romániát elveszítem, így ez nem ért váratlanul, de azon ténylegesen meglepődtem, hogy Dánia bekerült a döntőbe.
Norvégia azt hozta, amit vártam tőlük: az év „guilty pleasure” dala számomra az övéké, és örülök, hogy ismét döntőznek.
Hollandia bár továbbra is a kedvenc dalom a felhozatalból, de szerintem jobban is színpadra lehetett volna vinni. Félek, hogy ez a látványkép nem lesz elég a győzelemhez, főleg, hogy Duncan a döntő első felében ad majd elő. De a remény hal meg utoljára: sok sikert, Hollandia!
A tegnap estét tagadhatatlanul Svájc vitte el számomra: bár összességében csak a negyedik kedvenc dalomról van szó az idei mezőnyből, de produkcióval karöltve, mint teljes csomag, őket éreztem tegnap a legerősebbnek. El is döntöttem, hogy nem csak Franciaországra, hanem Svájcra is szavazok a döntőben. Bár azért megijedtem, amikor csak a végén mondták a nevüket: de végre 2014 után ismét ott vannak, és bizonyíthat Luca, hogy top5-ben is tudnak ők végezni. Az is segítheti őt ebben, hogy 24-ként ad majd elő szombaton.
Még boldog voltam Észak-Macedónia miatt is: remek üzenet, szép dallamvilág, kiváló éneklés. Örülök, hogy hét év után ők is ismét döntőzhetnek.
Tehát összességében, ha San-Marino és Dánia helyett Magyarország és Románia lennének a döntőben, akkor teljesen elégedett lennék. Furcsa lesz döntőt nézni mi nélkülünk, de szerencsére vannak más országok, akiknek drukkoljak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése