2019. február 12., kedd

A Dal 2019: Saját top5 listám



Egy valamit nem lehet elvenni A Dal idei mezőnyétől: rendkívül sokszínűre sikeredett, így a legtöbb ember találhatott legalább egy-két olyan számot, ami egyezik az ízlésével. Én most a saját top5-ös listámat hoztam el nektek.
5. Szekér Gergő – Madár, repülj!
Bár nem néztem a tavalyi X-Faktort, viszont Gergőnek a válogatós produkcióját felhozta a youtube, és kíváncsian rákattintottam. Örülök, hogy így tettem, mert azonnal megtetszett a hangja és valami a kisugárzásában. A műsorra továbbra sem fordítottam sok időt, viszont az ő produkciót visszanéztem, és reméltem, hogy minél hamarabb új zenés projektbe kezd. Amint meghallottam A Dalba küldött számának a refrénjét – hisz egy darabig csak az volt közzétéve –, rögtön beleszerettem a szerzeményébe. Érdekes mix ez a szám, hiszen több stílus remek ötvözete, szép dalszöveggel – főleg tudva, milyen háttértörténet ihlette. A verseny egyik legesélyesebb számának tartom a Madár, repülj!-t, és boldogan látnám Gergőt Európa legnagyobb színpadán.


4. Vavra Bence – Szótlanság
Bence szerintem a korosztályának az egyik legkiemelkedőbb énekese. Tavaly is drukkoltam neki, most pedig még inkább a kedvenceim közt van. Nagyon örülök, hogy bejutott a döntőbe, és én a top4-be is beraknám. Bár, ahogy észrevettem, se a hazai közönségnél, se a külföldiek körében nincs a favoritok között. Ennek ellenére szívesen látnám Bencét is az Euróvízió színpadán, akár ezzel a dallal, akár valami mással a jövőben. Bár akkor remélem, a húgát vinné magával mint táncost. (Volt szerencsém évekig egy stúdióban táncolni a testvérével, így kijelenthetem, nem Bence az egyedüli tehetséges művész a Vavra családban.)



3. Pápai Joci – Az Én Apám
Szeretem azt a hangzást, ami Jocira jellemző az Origo óta, így minden azóta született számát örömmel hallgatom. Az én apám viszont különösen fontos számomra a dalszöveg okán: rossz és jó vonatkozások miatt is teljesen betalált nálam. A színpadkép pedig egyszerűen gyönyörű volt a válogatón, és remélem, az elődöntőben sem változtat sok mindent rajta. Viszont nem tudok igazán drukkolni neki a győzelemhez. Két éve az abszolút favoritom volt, és küldtem örömmel a szavazatokat rá, viszont túl korainak tartom a visszatérését, ráadásul ez egy olyan dal, ami nem hozza úgy lázba se a külföldieket, se a magyar rajongókat, mint anno az Origo.



2. yesyes – Incomplete
Már írtam korábban a yesyesről egy külön posztot (amit ITT visszaolvashat az, akit érdekel), így nem akarom nagyon ismételni magamat. Imádom a yesyest és a számaikat. Az Incomplete méltó visszatérés volt az I let you run away után. Most is nagy favoritok voltak a külföldi rajongóknál, és nálam is. Az elődöntős előadásuk pedig a harmonikával szerintem kiválóan sikerült. A zsűritagok között extra menő fejhallgató helyett hallókészüléket sorsolnék ki…



1. The Middletonz – Roses
Kállay-Saunders András produkcióival egész számomra A Dal – hiányérzetem is volt abban a két évben, amikor nem versenyzett. Andris célja megnyerni az Eurovíziót, és ha van bármi esélyünk arra, hogy ez megtörténjen, akkor kinek másnak menne, mint annak, akinek a legjobb eredményünket köszönhetjük? (Tudom, hivatalosan Friderika 4. helyét tekintjük annak, de ő kevesebb dallal szállt versenybe, úgyhogy végérvényesen András a legjobb.) Úgy érzem, hogy nála is talán túl koraiak lettek volna a 2016-os és 2017-es visszatérések, ahogy most Jocinál. De öt év szerintem elegendő pihenő volt, ráadásul most duóval menne ki. Ahogy meghallottam ezt a számot, amikor publikálták a srácok, azonnal beleszerettem, és szerencsére még rengetegen jártak így, főleg miután elindult A Dal. Nem hittem volna, hogy ennyire be fognak állni az emberek Andrásék mögé, de ennél rosszabb meglepetésem ne legyen. Azok után, hogy DENIZ és a USNK fantábora sem volt elég, hogy kiejtsék a The Middletonzt az elődöntőben, nagy esélyt látok rá, hogy megnyernék az egész showt, ha a top4-be kerülnének. A sok kommentet olvasva, Szekér Gergőt tartom a legnagyobb ellenfelüknek. Reméljük, hogy Tóth Gabi és Pápai Joci esete nem fog megismétlődni, hanem náluk hagyja a zsűri, hogy nyílt meccs legyen, és mi döntsük el, ki képviseljen minket. Ha ezt megkapjuk, akkor én örömmel fogadom el, bármelyikük is utazzon Tel Avivba. Bár azt hozzá kell tennem, hogy a külföldi fanok között Andrisék a favoritok, így velük több esélyt látok egy jobb helyezés eléréséhez. De Gergő győzelmének is örülnék, annak ellenére, hogy ezen a listámon csak az ötödik helyen szerepel.



Viszont van még másik hat dal az idei mezőnyből, amiket rendszeresen hallgatok, és legalább felsorolás szintjén szeretném megemlíteni őket:
Berkes Olivér – Világítótorony
Antal Timi feat. Demko Gergő - Kedves Világ!
Nomad - Remény hídjai
Hamar Barni - Wasted
Konyha - Százszor visszajátszott
Gotthy - Csak egy perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése