2019. február 15., péntek

A Dal: Kállay-Saunders András Top6


A múltkor írtam arról egy külön posztot, hogy a yesyes az egyik legjobb dolog, amit A Daltól kaptam: Kállay-Saunders András pedig a másik. Érdekes, hogy én anno végignéztem azt a Megasztárt, amiben Andris feltűnt, de nem tartozott a kedvenceim közé, sőt, az első két A Dal évadban sem. Viszont 2014-ben történt egy nagy váltás nálam: bár a műsor alatt Király Viktornak drukkoltam, és rá is szavaztam a döntőben, idővel örültem, hogy a Running-ot küldtük ki. Azóta András az egyik kedvenc énekesemmé avanzsálta magát, és követek mindent, ami vele kapcsolatos. Ez egy remek példa arra, milyen gyökeresen tud megváltozni az ember véleménye valamiről/valakiről, és ez esetben pozitív irányba ment el a dolog.
A Dalt már lassan András nevével fémjelezhetjük, aki az eddigi 8 évadból 6-ban szerepelt, én pedig úgy gondoltam, rangsorolom a produkciót a saját ízlésem alapján.

6. My Baby – 2013
Andrásnak ez a dala áll az egyik legtávolabb tőlem. Nem tartom még véletlenül sem rossznak, csak valahogy nem tud magával ragadni, és szerintem Andrisnak is jobban állnak más stílusok. Ennek ellenére megérdemelten került be a top4-be, és megállta volna a helyét Malmöben. Viszont nem tagadom, örülök, hogy a Running lett a győztes száma, nem pedig a My Baby.


5. I Love You – 2012
Ez is egy olyan dal, ami a verseny alatt nem ragadott magával, de a My Babyvel ellentétben, ezt évekkel később megszerettem, és ma már bármikor szívesen meghallgatom.


4. Who We Are – 2016
A Who We Are tipikusan azon számok egyike, amiben igazán meg tudja mutatni András, milyen erő van a hangjában. Egyszerűen zseniális! Számomra kimagaslott az akkori mezőnyből. Bár úgy gondoltam, túl korai lenne, ha máris ismét őt küldenénk ki – még ha ez esetben egy bandával együtt –, és egyértelmű volt akkor, hogy Freddiet akarja a többség. De nálam mindent vitt ez a szám, és szörnyen dühít, hogy rossz alapot játszottak a döntőben András fülébe…

[Sajnos már nem elérhető ennek a számnak egyik A Dal produkciója sem.]

3. Running – 2014
Lehet, meglepő, hogy a győztes dalát csak 3. helyre soroltam, de a top4-ből minden számot imádok, és csak hajszálnyival szeretem jobban egyiket a másiktól. Ahogy a bevezetőben is írtam, ebbe a dalba igazán csak azután szerettem bele, hogy megnyerte a versenyt, de utána a mindenem lett. Ebben az évben először és utoljára – eddig legalábbis – megtapasztalhattam azt, milyen, amikor a saját országom indulója a személyes kedvencem, elfogulatlanság nélkül. Nagyon büszke vagyok Andrásra, hogy megszerezte az eddigi legjobb eredményünket (ha azt is beleszámítjuk, hány ország indulójával szemben lett ötödik, akkor nem Friderika 4. helye a legkiemelkedőbb helyezésünk).


2. 17 – 2017
Összességében valószínűleg ez a legkevésbé sikeres szám erről a top listáról, nálam mégis megszerezte a második helyet magának. Értem, hogy másnál miért maradt alul a Who We Are-hoz vagy a Running-hoz képest, viszont a dallamvilága engem teljesen megfogott. Olyan dolgokat is meg tudott mozgatni bennem, amiket az előző két számnak sem sikerült, bárhogy közel állnak a szívemhez. Andris zenei karrierjét végignézve is a kedvenc szerzeményeim közt van tőle a 17, és az akkori A Dal szériában második lett nálam Joci Origo-ja mögött.


1. Roses – 2019
A listám éllovasáért nem kell visszamenni a múltba, hiszen teljesen aktuális a szám. Egy év kihagyás után András az új formációjának, a The Middletonznak a debütálását A Dalra időzítette (pontosabban így jött ki, de én ennek örülök). A Roses egy nagyon erős szerzemény, ami remekül bemutatja, milyen az, amikor három vérprofi összeáll – idevettem a szám producerét, Fehér Hollót is. Mikor novemberben debütált a dal, kétségeim voltak, vajon mennyire lesznek nyitottak az emberek erre a stílusra, főleg látva, hogy az elmúlt években méltánytalanul egyre inkább elhanyagolták Andrást. Megmelengette a szívemet az a pozitív fogadtatás, amit a szám kapott, és hogy mennyien álltak be a The Middletonz mögé, és hányan akarják őket Tel Avivban látani. Andris köztudott, hogy meg akarja nyerni az Euróvíziót, és miért ne adhatnánk neki egy újabb esélyt rá egy ilyen színvonalas dallal és formációval? Ráadásul szerintem ez azon kivételes számok egyike, ami élőben még jobban működik, mint a stúdiófelvételen.


Bónusz: Juliet – 2014
Andrásnak ez a dala közvetlen az Eurovíziós szereplése után jelent meg, és ha jól tudom, a verseny alatt írta. A Juliet azóta is a személyes kedvencem tőle: mély érzéseket tud kiváltani belőlem, mind a szöveg, mind a dallamvilág, az utóbbi pedig remekül illeszkedik Andris hangjához. Hiába, csak érződik, hogy saját magának írja a dalait.


Egyébként nagy örömömre nemrég felkerült A Grind album teljes egészében youtube-ra, amit ajánlok mindenki figyelmébe, aki nem ismeri a dalokat róla, de szimpatizál András munkásságával. Erről a lemezről a favoritom a Who Sent You.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése